Veel meer mensen ervaren stress dan vroeger. Dit komt vaak omdat de taken die vroeger met meerdere mensen werd gedaan, nu moet gebeuren door één persoon. Dit is vaker het geval bij meerdere soort banen. Dit levert een grote werkdruk op en brengt ook veel stress met zich mee. Daarnaast plannen mensen hun hele leven nu zo vol in dat ze geen tijd meer hebben om even bij te komen. Zelfs hun weekend wordt helemaal volgepland.

Tips

Je kan stress goed zelf verlagen, er zijn namelijk veel verschillende dingen die je zelf kunt doen om niet zo veel stress te ervaren. Hierna zijn er een paar tips gegeven om je stresslevel te verlagen.

  • Tip 1: ga eens een keer creatief aan de slag. Het is bekend dat creatief bezig zijn, stress kan verlagen. Dus grijp je kans en pak de splitpen er weer eens bij. Zoek al die stickers, schroeven moeren en bouten bij elkaar en maak iets moois.
  • Tip 2: als je plotseling een hele hoop stress ervaart is een van de beste tips die direct werkt om adem te halen door je buik. Door adem te halen via de buik krijgen je hersenen een seintje dat er niets aan de hand is en dat de stress negens voor nodig is. Je zult je meteen rustiger voelen.
  • Tip 3: neem je tijd. Je hoeft niet altijd en overal haast te hebben, dit geeft je alleen maar stress. Het is belangrijk dat je rustig kunt ontbijten bijvoorbeeld. Als je elke ochtend weer heel erg moet haasten, sta dan eens een kwartiertje eerder op. Een kwartiertje lijkt misschien niet veel, maar je zult merken dat dit kwartiertje een heel verschil in je ochtendritme kunt maken. Je zult misschien zelfs merken dat je door dit kwartiertje meer kan doen in de ochtend, niet om jezelf stress te geven, maar bijvoorbeeld door iets ontspannend te gaan doen. Denk bijvoorbeeld aan het lezen van de krant of een beginnetje te maken aan dat boek dat je al een hele tijd wilt lezen.
https://moerenbout.nl/