Er zijn verschillende mogelijkheden om je instore performance te verbeteren. De mogelijkheden waar wij het over gaan hebben zijn passanten tellers, heatmaps, klantenkaarten. Door deze 3 elementen aan je fysieke winkel toe te voegen kan je op korte termijn veel informatie vergaren over je klanten en bezoekers. Bij een passanten teller kan je al veel informatie vergaren. Je kant de effectiviteit van je etalage meten door te meten hoeveel passanten effectief doorlopen en hoeveel percentage de winkel ook effectief binnenkomt. Daarbij kan je de conversie meten van het aantal bezoekers dat binnenkomt ook effectief iets koopt. Voor festivals, evenementen of openbare gebouwen zoals een school of bibliotheek is dit wel handig om te weten hoeveel mensen aanwezig zijn geweest. Met deze informatie kan je eenvoudig je personeelsplanning optimaliseren zodat je niet teveel personeel op verkeerde momenten hebt waardoor je overbodige kosten wegwerkt. Als je gebruik wilt maken van een heatmap winkel moet je wel in het bezit zijn van een camera en een bepaalde software. Wanneer je over deze software bezit kan je een heleboel informatie vergaren. Hierdoor kan je zien wat het gedrag winkelend publiek is en of je de winkelroute kan aanpassen door middel van je winkelinrichting aan te passen zodat ze zo goed als de hele winkel moeten rondwandelen. Ook kan je zien welke producten het meeste aandacht trekken, op welke hoogde de klanten het meeste aandacht besteden enzovoort en vervolgens je winkelinrichting aanpassen. Een klantenkaart misschien niet drek iets waaruit je veel informatie kan vergaren maar is zeker en vast een mogelijkheid waarmee je belangrijke informatie over je klanten kan terugvinden. Je komt te weten welke producten ze kopen, wanneer ze deze aankopen, hoeveel keer ze terugkomen, op welk tijdstip. Wanneer je deze 3 relatief simpele methodes toepast in je winkel kan je zeer veel informatie vergaren over je winkel die er zeker en vast voor zullen zorgen dat je verkoop de hoogte in zal gaan. |
http://www.crumbbase.nl/ |