Het goed omgaan met stress is vaak lastig voor mensen. Als je in een drukke tijd zit dan kan je soms niet aan deze emotie ontsnappen. Constant ben je in de weer en wanneer je dag voorbij is, heb je het idee dat je veel meer had moeten doen vandaag. Je straft jezelf continue om het feit dat je zogenaamd niet genoeg hebt gedaan. Als je kijkt op je lijstje zie je dat je veel meer dingen had willen afstrepen. Je bent boos op jezelf omdat het je niet is gelukt om alles vandaag af te hebben. Dit zijn precies de dingen die stress kunnen veroorzaken.

Mentale en fysieke klachten

Stress kan zich zowel mentaal als fysiek uiten. Wellicht slaap je slecht door de piekergedachtes die door je hoofd rondspoken. Het kan erg lastig zijn om die gedachtes los te laten en ze lijken ook alleen te komen als je juist wat rust probeert te zoeken. Als je weinig slaapt dan kan zich dit uiten in lichamelijke klachten. Je voelt je de hele tijd moe en bent ook veel prikkelbaarder. Je komt op die manier in een vicieuze cirkel want hoe vermoeider je bent, hoe minder dingen je gedaan krijgt. Mentaal gezien ga je ook niet beter in je vel zitten als je veel stress hebt.

Op zoek naar iets wat bij je past

Je moet er achter komen wat voor jou helpend gaat zijn om je stress te verminderen. Hier is helaas geen kant en klare handleiding voor te geven omdat dit per persoon verschillend is. Bij onze cursus willen we dus ook echt met jou gaan kijken wat voor jou de beste manier is om te dealen met je stress. Omgaan met stress moet uiteindelijk iets vanzelfsprekends worden, waarbij je alleen maar hoeft terug te denken aan wat je hebt geleerd en dat je het dan meteen kan toepassen. Wij kunnen iedereen een leven met zo weinig mogelijk stress. Meld jij je aan?